MANIEREN OM MEER SUPERFOODS AAN JE DIEET TOE TE VOEGEN

MANIEREN OM MEER SUPERFOODS AAN JE DIEET TOE TE VOEGEN

Superfoods is een beetje een beladen term en het wordt veel rondgegooid, en hoewel er geen officiële” definitie is, wordt het toegepast op voedingsmiddelen die rijk aan voedingsstoffen zijn en veel gezondheidsvoordelen hebben.  geloven we dat alle voedingsmiddelen een plaats hebben in een gezond en uitgebalanceerd dieet en dat er geen goed enslecht voedsel is, maar er zijn voedingsmiddelen met een zekere voedingswaarde die we proberen te eten, en deze zijn wat Superfoods worden genoemd. die een nieuw assortiment Super hebben die vol zitten met superfoods, om u een aantal eenvoudige en betaalbare manieren te tonen om superfoods in uw dieet op te nemen. Superfoods hoeven geen modegril te zijn, ze kunnen deel uitmaken van je dagelijkse winkel.

Een keer een deel van deze voedingsmiddelen eten is niet genoeg om je dieet te herzien, alleen maar omdat het een superfood is. Maar consistente, gezonde keuzes maken en meer van deze in een uitgebalanceerd dieet opnemen, kan je gezonder en gelukkiger maken. Hier zijn 10 manieren waarop we deze voedingsmiddelen met voedingsstoffen dagelijks in onze voeding opnemen.

BOSBESSEN

Bosbessen zijn een goede keuze voor een van uw vijf per dag, omdat ze weinig calorieën bevatten en een goede bron van vitamine K en C, vezels en magnesium zijn. Ze maken niet alleen een lekkere en makkelijke snack, maar je kunt ze toevoegen aan zoveel ontbijtopties.

Gooi ze voor het koken in je pannenkoek of wafelbeslag, meng ze dan in yoghurt

Portret shot van Blueberry Muffin Overnight Oats

SPINAZIE

Popeye was op iets van spinazie. Het is een goede bron van vitamine A en K, ijzer en calcium, maar wat spinazie echt super maakt, is hoe gemakkelijk het is om recepten te verbergen – waardoor het de perfecte groente is om kieskeurige eters te geven.

Mix het in een smoothie om een supergroene smoothie te maken , of hak er heel veel van en gooi het in een pastasaus, of onder de marinara op een pizza. Kinderen zullen nooit weten dat het er is!

Spinazie smoothie

KURKUMA

Kurkuma geeft niet alleen alles een super kleur (dankzij de curcumine erin), maar het heeft een hele reeks gezondheidsvoordelen. Het is de superfood ‘du jour’, waardoor je overal kurkuma en smoothies zult zien. Je kunt jezelf geen hipster noemen zonder een foto van een kurkuma latte op je Instagram-rooster!

Hoekige schot van Baxters soep

Als je geen zin hebt om wat kurkuma te drinken in je ochtendbrouwsel, waarom dan niet genieten in een kom met Wortelgewortelde en Kurkuma Super Goede Soep, die op dit moment onze favoriete opwarmlunch is.

Kurkuma komt uit de gemberfamilie en wordt vaak gebruikt in de Indiase keuken om kleur en smaak toe te voegen. Het voegt een merkbare, maar nog steeds subtiele smaak aan deze soep toe en het maakte het echt warm.

Kurkuma helpt je immuunsysteem te stimuleren en het is een geweldige bron van vitamine B6 en kalium. Wanneer we het gevoel hebben dat je verkouden bent, hebben we iets vol kurkuma, zoals een kom van deze soep, en dat geeft ons altijd een boost.

Als kurkuma niet jouw ding is, dan hebben ze heerlijke andere smaken die allemaal elke dag superfoods bevatten. Je kunt kiezen uit kip, broccoli en rijst ; Tomaat, sinaasappel en gember (dit heeft een geweldige gember-kick); Pea, Broccoli en Basil Pesto ; Vurige visbisque en kipnoedelsoep , dat is een must als je je niet lekker voelt.

Dit zijn geweldige kastvullers voor een snelle en vullende maaltijd als je elke dag een superfood boost nodig hebt.

KNOFLOOK

Nu, als je een tijdje de lezer van dit blog bent geweest, weet je dat we niet bang zijn voor knoflook in onze recepten. Wij geloven dat hoe meer hoe beter!

Hoewel uit bewijs blijkt dat de gezondheidsclaims van knoflook alleen geldig zijn als je een ton knoflook per dag eet, denken we dat het een superfood is vanwege de smaak.

Knoflook heeft zo’n sterke smaak dat je het kunt gebruiken ter vervanging van zout. Laten we eerlijk zijn, de meesten van ons zouden kunnen doen met een zoutarm dieet.

Ik zou een hele blogpost kunnen schrijven over onze favoriete manieren om knoflook te eten, maar hier zijn enkele recepten om te proberen: knoflook champignon pizza , tomaat en knoflook kip curry en 15 minuten knoflook en kruid spaghetti . Je kunt echter een beetje knoflook toevoegen aan praktisch elk recept.

Portret dat van de Pizza van de Knoflookpaddestoel wordt geschoten

ZALM

We proberen minstens 2 porties vette vis per week te eten, en we gaan meestal voor zalm omdat het gemakkelijk is om te koken en onze favoriet. Een goede bron van eiwitten, omega-3 vetzuren en vitamine D en het kan ook het risico op hart en vaatziekten verminderen. Daarom beveelt de overheid ten minste één portie vette vis per week aan. Het is niet alleen zalm, maar ook makreel en sardines. Deze zijn goedkoop om in een blik te kopen en in de kast te bewaren voor een snelle lunch. Sardines op toast is vaak een optie voor de lunch in ons huis.

We houden het meestal simpel als het om zalm gaat en we grillen het met wat Cajun-kruiden er bovenop. Eenmaal gekookt,  we het en voegen we het toe aan salades. Er is zoveel meer dat je met zalm kunt doen, zoals Creamy Salmon en Chive Lemon Pasta of maak een zalmburger .

Zalm Burger

BROCCOLI

Laten we beginnen met te zeggen, kook alsjeblieft geen broccoli binnen een paar centimeter van zijn leven, want je verliest kostbare vitamines. Het is een goede bron van vitamine C en folaat en waarschijnlijk onze favoriete groene groente omdat er zoveel is dat je ermee kunt doen.

Neem niet alleen genoegen met gekookte broccoli, want je mist het. Probeer het te roosteren met wat olijfolie en knoflook of pureer het met aardappel in een eenvoudige Broccoli Potato Mash. Als je het wilt verbergen in iets waar kinderen dol op zijn, maak dan deze Cheesy Baked Broccoli Bites . Broccoli en kaas – het is een match made in heaven.

Wij zijn dol op tenderstem broccoli. Dat wordt altijd toegevoegd aan elk soort noodle-gerecht dat we hebben voor wat kleur- en voedingsstoffenboost.

Grote stapel broccoli

CHOCOLADE

We zouden een post over superfoods kunnen doen zonder chocolade te noemen, toch ?!

Chocolade komt van cacao (maar het is verwerkt en gezoet) en cacao zit vol met ijzer, magnesium, zink en antioxidante.Uit onderzoek is gebleken dat donkere chocolade de bloeddruk enigszins kan verlagen, uiteraard als onderdeel van een gezond, gebalanceerd dieet.

We gaan ons richten op pure chocolade als superfood op het gebied van geestelijke gezondheid. We geloven niet dat je jezelf totaal moet ontnemen, want het is voor niemand leuk en eindigt meestal in het eten dat je in de eerste plaats probeerde te vermijden. Elke dag een paar vierkanten van donkere chocolade kunnen wonderen verrichten voor je geestelijke gezondheid en helpen je op het goede spoor te blijven met je gezondheids- en fitnessdoelen.

Topdown shot van No-Bake Chocolate Peanut Butter Oat Squares

GRANAATAPPEL

Voordat kurkuma een alledaagse favoriete superfood werd, was granaatappel het gesprek van de stad. Niet alleen een goede bron van vitamine A, C en vezels, maar deze kleine Midden-Oosterse juwelen fleuren elk gerecht op en voegen bij elke hap een vleugje smaak toe.

Wij denken dat granaatappel een superfood is omdat het veel extra smaak toevoegt aan maaltijden, zonder veel extra calorieën. We sprenkelen ze op salades zoals onze Butternut Squash Coleslaw of een van onze favoriete lunches in de zomer is onze  Hummus en Pomegranate Flatbread .

Sluit omhoog hoekig schot van Buttersoep Squash Koolsla

WALNOTEN

Noten zijn altijd onze goto voor een gezonde snackoptie en dat is omdat ze rijk zijn aan vitamine E, wat goed is voor de gezondheid van het hart en ze hebben de hoogste antioxidantactiviteit van elke noot. Met veel omega-3 hebben walnoten dezelfde voordelen als vette vis, waardoor ze een superfood zijn in onze boeken.

Hoewel ze vrij veel calorieën bevatten, zijn ze een geweldige snackoptie en kun je ze ook aan veel maaltijden toevoegen. Strooi wat op een salade, op je ochtendpap of probeer walnotenolie in je saladedressings.

Sluit omhoog van de Havermoutpap van de Koffiecake

AVOCADO

Je dacht niet dat we de lijst zouden halen zonder over mijn geliefde avocado te praten! We bewaren het beste tot het laatst.

Een fantastische bron van gezond vet, de helft van uw dagelijkse vezelaanbeveling en zo gemakkelijk toe te voegen aan uw dieet.

Als je een van die mensen bent die niet van avocado’s houdt (geschrokken gezicht), dan kun je het in een smoothie mengen, waardoor het erg rijk en soepel wordt. Natuurlijk is guacamole de klassieke manier om het te eten, maar heb je Kale Guacamole geprobeerd? Snijd wat boerenkool en meng het in de guac voor een voedingsrijke dip.

Je zou het simpel kunnen houden door het op toast te zetten met een scheutje citroensap en wat chilivlokken als ontbijt of door wat brokjes toe te voegen aan een salade. Wist je ook dat je eieren in een avocado kunt bakken?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *